Postări populare

miercuri, 21 mai 2014

Amintiri din copilarie de Ion Creangă


4 comentarii:

  1. Ion Creanga face parte din cea mai importanta generatie de scriitori a literaturii romane , generatia marilor clasici , alaturi de Titu Maiorescu ,mentorul ei , Mihai Eminescu , Ion Luca Caragiale si Ioan Slavici .

    " Amintiri din copilarie " scrise de Ion Creanga inseamna pentru toata lumea o tema , copilaria , un personaj , Nica a lui Stefan a Petrei Ciubotariul , un spatiu para- diziac , satul Humulesti . Familia , scoala , prietenii , sotiile reprezinta universul copi- lariei lui Nica despre care poate vorbi orice elev . Toata lumea a citit " Amintirile ". Dar lectura unei carti se poate face de mai multe ori din diferite motive : fie pentru ca ne-a placut foarte mult ceea ce am citit , fie pentru ca ne propunem sa descoperim lu- cruri noi .

    Una dintre temele intalnite in " Amintiri " este si cea a copilarie , jocului si joaca , si semnificatiile ei . Aceasta tema este evidentiata cel mai bine prin limbajul folosit de autor, prin tehnica narativa care-l face mereu pe cititor sa-si continue opera , starnindu-i curiozitatea si umorul in universul humulestean care reprezinta familia , bucuriile , jocurile , fericirea , o existenta intr-o colectivitate prietenoasa , o viata sub semnul traditiei care presupune si sarbatoare , dar si munca . Crenga isi povesteste propria copilariei prin personajul Nica . In "Amintirile " lui Creanga nu este nimic individual , cu caracter de confesiune ori de jurnal , ci este simbolizat destinul oricarui copil de a face bucuria si supararea parintilor si de a o lua si el cu incetul pe acelasi drum pe care l-au luat si-l vor lua toti . Asadar autorul pre- zinta copilaria copilului universal

    RăspundețiȘtergere
  2. Prin ” Amintiri din copilărie “, Ion Creangă îşi aminteşte toate năzbâtiile şi peripeţiile petrecute în copilăria sa. Cum spune şi Alina, prin toate acestea, îmi regăsesc şi eu copilăria, iar asta mă bucură.
    Ion Creangă are acel dar, greu de explicat, prin care veselia te copleşeşte cu totul. Citind amintirile lui Creangă iei parte, fără să vrei, la toate întâmplările copilăriei, la viaţa satului, la bucuriile şi la grijile oamenilor de atunci. Din cartea lui Creangă se desprinde o puternica dra­goste faţă de popor, de viaţă şi de obiceiurile satului moldovean.” Amintiri din copilarie ” ramane, sub acest aspect, o vastă monografie a satului de munte din Moldova.
    Evocarea copilăriei se face din perspectiva depărtată a maturităţii. Consecinţa cea mai izbitoare a acestei atitudini este calitatea stilului, vag nostalgic şi de o mare căldură sufletească, aparţinând unei fiinţe înţelegatoare, înzestrată cu un limbaj de o uluitoare autenticitate şi de o rară savoare lexicală.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de acord cu Daria. Prin opera "Amintiri din copilarie", Ion Creanga isi aminteste toate nazbatiile si peripetiile petrecute in copilarie.
      Cartea este un "roman" al varstei inocente si al formarii,al modelarii umane. Personajul principal al operei este Nica al lui Stefan al Petrii,care copilareste in satul natal Humulesti,un sat moldovenesc de munte de la mijlocul secolului trecut,care nu reflecta numai dominantele varstei,ci si specificul mediului ambiant.
      Roman al copilariei, Amintirile lui Ion Creanga zugravesc zburdalnicia si nevinovatia acestei varste. Lumea rurala este privita din interior,din perspectiva eroului narator aflat la varsta copilariei,iar uneori la maturitatea reflectiei si a nostalgiei.
      In final, pot spune ca Ion Creanga ramane prin opera sa "Amintiri din copilarie" un "poet" al aducerilor aminte ale fericitei varste a copilariei si recomand tuturor oamenilor sa citeasca aceasta opera pentru ca in trupul fiecaruia dintre noi se ascunde acel suflet de copil.

      Ștergere
  3. Vreau să-i mulțumesc foarte mult DR Dawn acuna pentru munca minunată pe care a făcut-o pentru mine, ajutându-mă să-mi salvez căsnicia, soțul meu a cerut divorțul din cauza micii neînțelegeri în care am avut-o În ultimele luni, nu mi-am dorit niciodată asta. pentru că îmi iubesc atât de mult soțul și toată investiția noastră a fost o asociere în comun și nu vreau să fiu departe de familia mea și de cei doi copii drăguți ai mei. Prietena mea mi-a povestit despre DR DAWN ACUNA și despre cum a ajutat-o ​​cu problemele ei conjugale, așa că a trebuit să-l contactez pentru că vreau să-l opresc pe soțul meu să-și completeze scrisoarea de divorț și vreau să-mi țin familia unită și, după ce am contactat-o. , mi s-a spus ce sa fac si cand urma sa incep sa vad rezultatul, am facut cum mi-a spus DR DAWN ACUNA si dupa cateva zile m-a sunat sotul meu si a inceput sa-si ceara scuze si totul a fost un vis pentru mine si traim cu totii. din nou fericiți împreună datorită DR DAWN ACUNA. Contactați-o astăzi ajutor prin.
    *Dacă vrei liniște în casa ta.
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
    *Dacă vrei o căsnicie frumoasă.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    *Dacă vrei o vrajă de noroc.
    *Dacă doriți să vă îndepliniți dorințele.
    Si etc,
    Scrie-i Whatsapp: {+2348032246310}
    E-mail: { dawnacuna314@gmail.com }

    RăspundețiȘtergere