Postări populare

miercuri, 21 mai 2014

"Zburătorul" de Ion Heliade Rădulescu

5 comentarii:

  1. Tema poeziei este motivul zburătorului, de aceea se înscrie în programul Daciei literare. Zburătorul este un personaj fantastic, care se arată, pe înserat, tinerelor fete, le determină să se îndrăgostească de el şi apoi dispare.Compoziţia este complexă. în prima parte este o idilă, în partea a doua, un pastel, iar în partea a treia, o legendă.Textul dezvoltă, în prima parte, trăirile unei adolescente, Florica. Ea descrie mamei sale aceste senzaţii fizice, pe care le trăieşte: „pieptul mi se bate”, „Un foc s-aprinde-n mine, răcori mă iau la spate”, ,^Ah! inima-mi zvâcneşte!”, „ochii-mi văpăiază” „tremur denesaţiu” „Obrajii..unul arde, şi altul mi-a răcit!” „o piroteală de totm-a stăpânit”. Mama îi propune soluţiile din viaţa satului: „du-te la moş popa” babele din sat, vrăjitorul.Al doilea moment surprinde sugerarea prezenţei zburătorului prin trei ipostaze subtile: de destin („Eu parcă-mi auz scrisul), de fior („prin vine un fior”), de vânt („dare un vânt uşor). De aceea, ca specie literară, aici avem o idilă.


    Partea a doua este un pastel, în care se prezintă imaginea unui sat pe înserat, prin imagini vizuale şi auditive. Imaginile vizuale sunt realizate, în general, prin metafore şi simboluri: „Veşmântul său cel negru de stele semănat”, „cobe, câteodată, tot cade câte-o stea”, „a laptelui fântână”. Imaginile auditive sunt realizate prin gerunzii {„ţipând parcă chema), aliteraţii {„şoaptă în susur), metonimii {„lătrătorii numai s-aud’). Ele sugerează multă mişcare la momentul înserării, ca un punct culminant, după care urmează o linişte („ Tăcere este totul şi nemişcare plină’), ce prefigurează venirea zburătorului.

    Partea a treia are o formă de legendă, în care zburătorul primeşte alte ipostaze: de balaur {„balaur de lumină cu coada-nflăcărată), de zmeu („ Tot zmeu a fost, surato), de flăcăiandru {„Ca brad un flăcăiandru’) şi de fulger („Dar ce lumină iute ca fulger trecătoare).

    Această metamorfoză a zburătorului face din el un personaj fantastic, un erou romantic excepţional, iar eroina, prin trăirile şi evenimentele prezentate, devine excepţională în împrejurări excepţionale. Motivul zburătorului arată preţuirea folclorului şi, prin caracterul său fantastic, o trăsătură a romantismului. Idila, pastelul, legenda sunt specii romantice, iar pastelul presupune existenţa sentimentului naturii, care este o trăsătură a romantismului.În poezie găsim şi elemente realiste, fiindcă tema, eroii, conflictul, subiectul reflectă viaţa satului românesc de la mijlocul sec. al XlX-lea. Dialogul dintre cele două vecine, dintre mamă şi Florica, prezenţa unor elemente dialectale din Muntenia, folosirea unor expresii ale limbii vorbite aduc acel plurilingvism caracteristic realismului: „tras phntr-un inel”, „mi-ţi vine”, „nas ca vai de el”. Elementul de ironie arată prezenţa spiritului critic, care caracterizează realismul.

    Elementele clasiciste sunt mai mult sugerate. Zburătorul apare strălucitor, ca un erou ideal {„Şi pietre nestimate lucea pe el ca foc’), dar această imagine ideală {„tras printr-un inel) este ironizată {„nas ca vai de el), fiindcă, de fapt, zburătorul este duhul rău.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tema iubirii este prezentă în opera „Zburătorul” a lui Ion Heliade Rădulescu, deoarece acesta surprinde manifestările contradictorii ale Floricăi, atunci când trăiește primii fiori ai iubirii, fiind vizitată de un zburător. Credința populară în „Zburător”, care apare ca o ființă supranaturală, cu înfățișare strălucitoare, dar cu simțire rece, fără sânge în „slabele lui vine”, este că acesta chinuie visele tinerelor fete, de aceea trebuie să fugă „fata mare de focul iubit”. Acesta apare în visele Floricăi, uneori ca un semizeu acoperit cu solzi argintii și cu aripi albe pe umeri. Portretul zburătorului este realizat prin comparații și epitete populare care compun un flăcău chipeș, cu înfățișare angelică, dar periculos pentru tinerele fete, deoarece inima sa este de gheată. Femeile din sat sunt și ele speriate de grozăvia apariției unei arătări malefice de basm, care este asemuită unui balaur venit să răpească inima fetei. Poezia m-a impresionat prin stările contradictorii pe care Florica le trăiește atunci când întâlnește zburătorul, care sunt plăcute, dar și chinuitoare în același timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laura, sunt de acord cu tine! Modul în care contradicțiile din sufletul Floricăi sunt prezentate dau originalitate operei. Trebuie să recunoaștem că fiorii primei iubiri adolescentine nu pot căpăta expresie decât în cazul în care cititorul i-a simțit „pe propria-i piele”, însă scriitorul Ion Heliade Rădulescu reușește să transmită tuturor acest gen de sentimente.
      Autorul transmite prin intermediul acestei opere atât euforia ce o cuprinde pe Florica când se îndrăgostește pentru prima dată, cât și suferința care îi întunecă sufletul, deoarece ea simte o atracție pentru un lucru practic inexistent.
      Portretul Zburătorului este realizat din lumini și umbre tocmai din faptul că aduce tinerelor fete atât placerea de a simți fiorii primei iubiri, dar și neplăcerea de a fi prins într-o idilă în care atracția vine dintr-o singura parte, cealalta fiind ipotetică.

      Ștergere
  3. Vreau să-i mulțumesc foarte mult DR Dawn acuna pentru munca minunată pe care a făcut-o pentru mine, ajutându-mă să-mi salvez căsnicia, soțul meu a cerut divorțul din cauza micii neînțelegeri în care am avut-o În ultimele luni, nu mi-am dorit niciodată asta. pentru că îmi iubesc atât de mult soțul și toată investiția noastră a fost o asociere în comun și nu vreau să fiu departe de familia mea și de cei doi copii drăguți ai mei. Prietena mea mi-a povestit despre DR DAWN ACUNA și despre cum a ajutat-o ​​cu problemele ei conjugale, așa că a trebuit să-l contactez pentru că vreau să-l opresc pe soțul meu să-și completeze scrisoarea de divorț și vreau să-mi țin familia unită și, după ce am contactat-o. , mi s-a spus ce sa fac si cand urma sa incep sa vad rezultatul, am facut cum mi-a spus DR DAWN ACUNA si dupa cateva zile m-a sunat sotul meu si a inceput sa-si ceara scuze si totul a fost un vis pentru mine si traim cu totii. din nou fericiți împreună datorită DR DAWN ACUNA. Contactați-o astăzi ajutor prin.
    *Dacă vrei liniște în casa ta.
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
    *Dacă vrei o căsnicie frumoasă.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    *Dacă vrei o vrajă de noroc.
    *Dacă doriți să vă îndepliniți dorințele.
    Si etc,
    Scrie-i Whatsapp: {+2348032246310}
    E-mail: { dawnacuna314@gmail.com }

    RăspundețiȘtergere