Postări populare

vineri, 30 mai 2014

"Tren de plăcere" de I. L. Caragiale


8 comentarii:

  1. Schita ,,Tren de placere" scrisa de I.L.Caragiale ofera cititorului o perspectiva ironica asupra moravurilor dintr-o lume a familiei cu pretentii de apartenenta la societatea mondena,naratorul amendand subtil snobismul,zgarcenia,comoditatea,lipsa de educatie,neasumarea indatoririlor etc.
    Subiectul este simplu:familia Georgescu impreuna cu bunica,cocoana Anica face o calatorie cu trenul, la Sinaia.Organizarea planului ii revine domnului Georgescu si constituie cauza ratacirilor si acautarilor succesive ale membrilor familiei.
    in text se dezvaluie o familie disfunctionala,cu defecte iremediabile,care face trimitee la o societate asemanatoare.
    Ionel Georgescu,tipicul copil rasfatat va imbraca o uniforma de ofiter a printului Carol,fapt ce simbolizeaza pretentia familiei de a se apropia de lumea aristocrata.
    Planul calatoriei incepe sa se reliefeze in ineditul sau inca de la plecarea de acasa, cand bunica va folosi tramvaiul, pe când familia Georgescu o traura. Aceasta diferenţa va continua în cazul calatoriei cu trenul şi a hotelului
    ales: bunica va merge la clasa a III-a şi va locui intr -un spatiu mai economic decat restul familiei. Astfel , ies în evidenta defecte precum: zgarcenia, lipsa respectului si snobismul
    Contrastul dintre aparenta si esenta,ca sursa a comicului,este evidentiat de infirmarea unei pretentii a familiei:copilul este unicul fruct al amorului parintilor sai.
    Textul reflecta,asadar, o societate dominata de superficialitate,pe care naratorul o exemplifica prin intermediul ironiei si al comicului.
    Mi-a placut aceasta opera literara.Am citit-o cu placere deoarece este foarte comica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Caragiale este un fin observator si critic al societatii contemporane lui. Intreaga sa opera este apreciata si astazi, dramaturgia facand din Caragiale un scriitor „contemporan” cu noi, asta datorandu-se tipologiilor general umane pe care le creeaza.
      Sunt de acord cu tine, Alex, deoarece consider ca autorul doreste sa satirizeze, in aceasta schita, imaginea asa zisei familii model, dar care in realitate este dezbinata de lipsa de comunicare si de respect sintre membrii acesteia.Astfel titlul are o conotatie ironica, intrucat relaxarea mult dorita nu se realizeaza.Domnul Georgescu , baiatul si cucoana Anica nu fac altceva decat sa alerge unul dupa celalalt intreaga zi, lucrurile tinandu-se lant din momentul plecarii de acasa.Singura care se distreaza in excursie este doamna Georgescu, careia pare sa nu ii pese de restul familiei.

      Ștergere
  2. Mi-a placut felul in care colegii mei au evidentiat pe cat posibil ironismul folosit de Ion Luca Caragiale in opera "Tren de placere". Precum au evidentiat si acestia anterior , consder ca cele mai frapante momente ale schitei sunt captate pe cat de ironic posibil de autor, acesta construind pe baza intamplarilor ,tipologii de caractere ,dar si o imagine de ansamblu a unei familii dezbinate si dezordonate, tot timpul in fuga dupa trendurile lumii exterioare.
    Eu consider ca D-na Georgescu este singura are reuseste intradevar sa se distreze,de altfel , si caracterul ei fiind unul de totala superioritate si nepasare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Inca de la inceputul schitei, Mita apare ca fiind un personaj extreme de cochet, lucru surprins si de autor care descrie vestimentatia eroinei sale minutios. Este, dupa cum se poate observa, si o mama buna, deoarece i-a promis fiului ei ca il va duce la Sinaia.
    Eleganta personajului se regaseste si in faptul ca isi cumpara bilet la clasa intai. Personalitatea ei e puternic dominata de cea a mamei sale, pentru ca, citind printre randurile schitei, regasim predominanta feminina in familia Georgescu, lucru ce ii confera sotului doar un rol decorativ, sub papucul nevestei si al soacrei.
    Snobismul si aroganta se regasesc in peisajul comportamental al distinsei doamne din capitala, in scena din vagon, cand conductorului i se da o replica taioasa fara a fi vinovat, probabil doar de politete.
    Cu tot rasfatul de care beneficiaza din partea sotului, (drumul de la gara la hotel cu birja), ea isi ignora complet consortul , plecand cu Ionel dupa mama ei.
    Intr-un final, i se spune ca este impreuna cu familia Vasilescu si cu lt. Misu … inca odata, relatia instabila de familia e mentionata ironic, soacra nu are ce sa caute in cadrul familiei in excursii. Nici macar stirile despre sotia lui nu le primeste direct, ci prin intermediul acesteia.
    Gramama, un artificiu verbal sugerind frantuzismele incorecte ingerate in vocabularul asa-zisei inalte societati fara a fi explicate, sau macar traduse, ii bate apropoul ginerelui ca trebuie sa se grabeasca, altfel, isi va pierde nevasta in bratele lt.-ului mucalit si violonist de ocazie.
    Ajunsi inapoi in Bucuresti, madam Georgescu ofteaza dupa clipa de adulter traita cu lt. Misu la Sinaia, confesindu-se mamei.
    Ca o concluzie, putem spune ca personajul intruneste toate caracteristicile caragialiene clasice de sotie nepasatoare si infidela, realizata doar prin existenta Puiului si adultera de ocazie, care nu se gandeste de doua ori, odata ivita ocazia, desi traiul alaturi de sot o multumeste financiar. Este cazul clasic al femeii frustrate, nemultumite de existenta cotidiana, insa fara sansa de scapare, decat printr-un tren ocazional de placere, menit sa astupe golurile terne ... menuetul lui Pederaski este perdeaua sub care se ascunde nevoia de implinire, nevoia de diversitate a unei sotii care nu-si respecta statutul social oferit de mariaj si nici institutia familiala.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pulaaaaa
    Si tot ce se mai gaseste
    Mie nu mi-a placut.... :)) 😒😂

    RăspundețiȘtergere
  5. Vreau să-i mulțumesc foarte mult DR Dawn acuna pentru munca minunată pe care a făcut-o pentru mine, ajutându-mă să-mi salvez căsnicia, soțul meu a cerut divorțul din cauza micii neînțelegeri în care am avut-o În ultimele luni, nu mi-am dorit niciodată asta. pentru că îmi iubesc atât de mult soțul și toată investiția noastră a fost o asociere în comun și nu vreau să fiu departe de familia mea și de cei doi copii drăguți ai mei. Prietena mea mi-a povestit despre DR DAWN ACUNA și despre cum a ajutat-o ​​cu problemele ei conjugale, așa că a trebuit să-l contactez pentru că vreau să-l opresc pe soțul meu să-și completeze scrisoarea de divorț și vreau să-mi țin familia unită și, după ce am contactat-o. , mi s-a spus ce sa fac si cand urma sa incep sa vad rezultatul, am facut cum mi-a spus DR DAWN ACUNA si dupa cateva zile m-a sunat sotul meu si a inceput sa-si ceara scuze si totul a fost un vis pentru mine si traim cu totii. din nou fericiți împreună datorită DR DAWN ACUNA. Contactați-o astăzi ajutor prin.
    *Dacă vrei liniște în casa ta.
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
    *Dacă vrei o căsnicie frumoasă.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    *Dacă vrei o vrajă de noroc.
    *Dacă doriți să vă îndepliniți dorințele.
    Si etc,
    Scrie-i Whatsapp: {+2348032246310}
    E-mail: { dawnacuna314@gmail.com }

    RăspundețiȘtergere